Etiketter
- akkommodativ
- akkomodation
- ambivalens
- assimilativ
- BPL
- de 9 hv-spørgsmål
- deltagelse
- Dewey
- didaktik
- Egen undervisning
- Elevfeedback
- epistemologi
- formativ feedback
- formidling
- forskydning
- fortrængning
- fællesskab
- fænomenologi
- hermeneutik
- identitet
- imitation
- intro
- kumulativ
- læringsaktivitet
- læringsstrategier
- mening
- Modul 1
- nivellering
- observation
- ontologi
- oplevelse
- perception
- portfolio
- positivisme
- praksis
- profil
- reduktion
- regression
- Schön
- selvreguleret læring
- situeret læring
- summativ feedback
- Transfer
- transformation
- transformativ
- truckundervisning
- virksomhed
torsdag den 10. januar 2019
Modul 3 9.1.19 Forberedelse
Positivisme/Behaviorisme - Det-objekter.
Ser tingene udefra på objektiv og empirisk (erfaringsmæssig) måde.
Kan observeres af vores sanser (synlige overflader).
Det skal være reproducer-bart og kunne måles/vejes.
Fænomenologisk - Oplevelsesperspektiv - indefra.
Hvordan opleves, sanses, erfares, mærkes det.
Introspektiv psykologisk tilgang (udforskning af sjæleliv): Fokus på enkeltindivids oplevelser, tanker, følelser, sansninger og synsninger. Tales om i jeg-sprog.
Hermeneutik: intersubjektiv - kulturvideskabeligt. Vi betydning.
Kollektiv perspektiv (normer, værdier og traditioner)
Dette set fra videoerne.
Derudover læst ca 80 sider i diverse bøger.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar