torsdag den 16. maj 2019

DEP Modul 4 Hjemmestudiedag 15.5.19

Hvad vil det sige, at være entreprenant inden for det fag, du uddanner til?

Da jeg arbejder i AMU-regi, er det ikke noget, der normalt er integreret i vores undervisning. Transportafdelingen kører her i efteråret, i samarbejde med de Nordsjællandske jobcentre, en chaufførpakke, hvor der er 5 dage, hvor der er mulighed for bl.a., at lade eleverne lave en præsentation af dem selv, efter eget valg til en match-dag, hvor vognmænd inviteres eleverne her kan prøve deres præsetation af, over for disse vognmænd. Dermed har de muligheden for at skabe en kontakt, som kan lede til ansættelse.

Hvilke udfordringer forestiller du dig, at du vil møde i din entreprenørskabsundervisning ift. dine elever, dit fag, undervisningens indhold o.lign.?

Det er meningen, at eleverne selv skal stå for idegrundlaget for denne præsentation solo/i grupper.
Jeg skal sørge for de får den nødvendige støtte og danne rammerne. Spørgsmålet er, om min manglende erfaring med dette, kan være et problem ift. den støtte eleverne har brug for?
Er der mulighed for at skaffe de rammer eleverne vil anvende?
Kan jeg få eleverne med på ideen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar