fredag den 17. august 2018

Egen undervisning i forhold til Piaget


Egen undervisning i forhold til:

Assimilation-, akkommodation-, kumulativ- og transformativ læring.

Når jeg underviser i det trykluftmekaniske bremsesystem i forbindelse med lastbil- og buskørekort, er der forskel på elevernes kompetencer.

Der sidder elever, med relativ god forståelse, fx tidligere uddannede mekanikere og der sidder elever uden nogen form for baggrundsviden.

For de elever der har noget baggrundsviden er der tale om assimilation.

For de elever der intet ved, er der tale om kumulativ læring.

For de lever der kender det hydrauliske bremssystem, er der tale om akkommodativ læring.

I denne forbindelse kan jeg ikke tænke den transformative læring ind.

For at få alle til at lære bremsesystemet at kende, bruger jeg flere former for undervisning.
Tavleundervisning, interaktiv undervisning på computer, gruppearbejder og vi går ud og tipper førerhuset på en lastbil og kikker på de enkelte dele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar