onsdag den 12. december 2018

DEP Modul 2 Erhvervspædagogisk didaktik Kap. 6 Cooperative Learning

COOPERATIV LEARNING:

* 2 eller 4-mandsgrupper

* Systematisk og struktureret

* Læringsrum, hvor stærke og svage elever hjælper hinanden

 *Det aktiverer alle elever med afsæt i deres potentialer og forudsætninger

* Det udvikler elevernes forskellige kompetencer.

* Meget lærerstyret undervisning, der er 100% elevcentreret

* Læreren udarbejder tydelige og klare anvisninger på hvad teamene skal gøre

* Inddrag praktikken på værkstedet i samspil med teorien

* Inddrag eleverne i formidling af fagligt stof

* Lærerens rolle er ikke bare at formidle viden, men også i dialog med eleven, at fungere som      igangsætter, inspirator, grænsesætter, vejleder og konsulent. 

* Det skal ende i konkret produkt og  mundtlig eller skriftlig rapport.

* Er det læringen eller produktet, der er vigtigst? Det er helt sikkert læringen

1 kommentar: