COOPERATIV LEARNING:
* 2 eller 4-mandsgrupper
* Systematisk og struktureret
* Læringsrum, hvor stærke og svage elever hjælper hinanden
*Det aktiverer alle elever med afsæt i deres potentialer og forudsætninger
* Det udvikler elevernes forskellige kompetencer.
* Meget lærerstyret undervisning, der er 100% elevcentreret
* Læreren udarbejder tydelige og klare anvisninger på hvad teamene skal gøre
* Inddrag praktikken på værkstedet i samspil med teorien
* Inddrag eleverne i formidling af fagligt stof
* Lærerens rolle er ikke bare at formidle viden, men også i dialog med eleven, at fungere som igangsætter, inspirator, grænsesætter, vejleder og konsulent.
* Det skal ende i konkret produkt og mundtlig eller skriftlig rapport.
* Er det læringen eller produktet, der er vigtigst? Det er helt sikkert læringen
Etiketter
- akkommodativ
- akkomodation
- ambivalens
- assimilativ
- BPL
- de 9 hv-spørgsmål
- deltagelse
- Dewey
- didaktik
- Egen undervisning
- Elevfeedback
- epistemologi
- formativ feedback
- formidling
- forskydning
- fortrængning
- fællesskab
- fænomenologi
- hermeneutik
- identitet
- imitation
- intro
- kumulativ
- læringsaktivitet
- læringsstrategier
- mening
- Modul 1
- nivellering
- observation
- ontologi
- oplevelse
- perception
- portfolio
- positivisme
- praksis
- profil
- reduktion
- regression
- Schön
- selvreguleret læring
- situeret læring
- summativ feedback
- Transfer
- transformation
- transformativ
- truckundervisning
- virksomhed
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
dobbelt op på fedt
SvarSlet