mandag den 17. december 2018

Erhvervpædagogisk didaktik Kap. 3

Motion og bevægelse som aktiv læring

Bærende elementer: faglige eksperimenter, cases og værkstedsarbejde

Eleverne skal have: Aktivt undersøgende,- samarbejdende- og reflekterende praksis

Teori og praksis kombineres i anvendelsesorienterede, elevaktiverende og værkstedsbaserede øvelser og projecter.

Fremgangsmåde til integration af sociale og læringsmæssige aktiviteter: læringsrum, hvor eleverne udveksler, indsamler og genererer viden og hvor alle er aktivt deltagende

Elevers trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet til kvaliteten af samspil og relationer lærer/elev og elev/elev

De stille elever bliver ikke altid hørt i gruppearbejder. detr er vigtigt, at de stille elever skal have plads og ro ellers trækker de sig.

Feedback på undervisningen fra eleverne er vigtig, for at finde ud af hvor langt eleverne er nået og om der er ting i undervisningen der skal gøres anderledes.

Give de stille elever tid til reflektion inden brainstorm og lav små grupper, så de har mulighed for at komme til orde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar