Etiketter
- akkommodativ
- akkomodation
- ambivalens
- assimilativ
- BPL
- de 9 hv-spørgsmål
- deltagelse
- Dewey
- didaktik
- Egen undervisning
- Elevfeedback
- epistemologi
- formativ feedback
- formidling
- forskydning
- fortrængning
- fællesskab
- fænomenologi
- hermeneutik
- identitet
- imitation
- intro
- kumulativ
- læringsaktivitet
- læringsstrategier
- mening
- Modul 1
- nivellering
- observation
- ontologi
- oplevelse
- perception
- portfolio
- positivisme
- praksis
- profil
- reduktion
- regression
- Schön
- selvreguleret læring
- situeret læring
- summativ feedback
- Transfer
- transformation
- transformativ
- truckundervisning
- virksomhed
mandag den 10. september 2018
Kategorier af samspilsformer
Kategorier af samspilsformer
Perception: omverdenen kommer til individet. Individet forholder sig passivt. påvirkninger bemærkes og registreres.
Formidling: nogen udefra ønsker at meddele/påvirke/formidle bestemte sanseindtryk/budskaber. Modtager mere eller mindre interesseret og forholder sig mere eller mindre aktivt.
Oplevelse: perception/formidling der forudsætter en vis aktivitet for at få noget ud af samspillet.
Imitation: den lærende efterligner/efteraber.
Virksomhed: målrettet aktivitet, hvor den lærende forholder sig aktivt opsøgende med henblik på påvirkninger, som kan bruges i en bestemt sammenhæng. Kan foregå individuelt.
Deltagelse: indgår i målrettet aktivitet i praksisfællesskab, hvori den pågældende har en anerkendt position og medindflydelse. Kan kun foregå i et samspil med andre.
Etiketter:
deltagelse,
formidling,
imitation,
Modul 1,
oplevelse,
perception,
virksomhed
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar