Etiketter
- akkommodativ
- akkomodation
- ambivalens
- assimilativ
- BPL
- de 9 hv-spørgsmål
- deltagelse
- Dewey
- didaktik
- Egen undervisning
- Elevfeedback
- epistemologi
- formativ feedback
- formidling
- forskydning
- fortrængning
- fællesskab
- fænomenologi
- hermeneutik
- identitet
- imitation
- intro
- kumulativ
- læringsaktivitet
- læringsstrategier
- mening
- Modul 1
- nivellering
- observation
- ontologi
- oplevelse
- perception
- portfolio
- positivisme
- praksis
- profil
- reduktion
- regression
- Schön
- selvreguleret læring
- situeret læring
- summativ feedback
- Transfer
- transformation
- transformativ
- truckundervisning
- virksomhed
fredag den 7. september 2018
Observation af undervisning 7.9.18
Observation i Medico-afd.
Kurset omhandler sterilt batch.
Jeg er i en klasse med 12 ledige kursister, som med dette kursus håber at få et job.
Undervisningen starter kl. 8:00 og læreren starter med at gennemgå dagens program.
Eleverne sidder ved 2-mands borde og lytter interesserede og der bliver stillet opklarende spørgsmål.
Vi går fra klasselokalet ned til et labratorie nedenunder, hvor undervisningen fortsætter.
Eleverne er inddelt i 4 grupper med 3 i hver gruppe. De har i går lavet en masse prøver, som nu skal undersøges. De arbejder selvstændigt i grupperne, hvor de evaluerer resultaterne. Kursisterne virker meget positive over for hinanden i grupperne og de kommunikerer ligeværdigt. Alle virker meget engagerede. Læreren (Ulla) fortæller, at dette er et særligt godt hold, men at de ledige kursister er mere interesserede, end de virksomheds-hold de kører.
Efter det bliver disse resultater opsummeret i klassen, så de kan lære af hinanden. Herefter bliver der ryddet op og vi går tilbage i klasseværelset.
Her går grupperne for sig selv og taler det hele igennem. Grupperne skal herefter på en kærlig, konstruktiv og konkret måde evaluere en anden gruppe, som de har observeret på i går under produktionen. Under denne evaluering går jeg rundt og lytter. I en gruppe er der klart en leder, som styrer kommunikationen i gruppen. I en anden gruppe er der en af kursisterne, der virker som en medløber. Hun lytter interesseret, men bidrager ikke. De 2 andre grupper, arbejder optimalt.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar