mandag den 10. september 2018

Undervisningen til 12. September 2018

SITUERET LÆRING: de aktuelle omgivelser, giver bestemte muligheder for læring. Man lærer ved at udføre handlinger og/eller deltage i sociale sammenhænge. Pointerne i forhold til observationen: Den måde der i det observerede undervisningsforløb anvendes, er den fremherskende samspilsform "deltagelse". Aktive i praksisfællesskabet og hver elev i grupperne har anerkendt position og medindflydelse. Deres interesse for at lære, gør at de også er i "virksomhed", for at få det arbejde som er målet med undervisningen. Eleverne har alle fået samme undervisning, men nogle har forstået noget undervisning bedre end andre. Disse har så mere viden på andre punkter. på den måde kan man i praksisfællesskabet indgå i et "legitimt perifer deltagele", hvor "oldtimer" og "new-comer" skifter. Der findes praksisfællesskaber i de 4 grupper. Hvor de så samles som klasse, for at gennemgå gruppernes prøveresultater, indgår de nu i et større praksisfællesskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar